Temel Bağımlılık Eğitimi

İnsani Hayat Derneği olarak bağımlılıkla mücadelede bilgi paylaşımını artırmak ve toplumun farklı kesimlerini bu konuda bilinçlendirmek amacıyla çeşitli eğitim projeleri düzenlemekteyiz. Bu eğitimler, ulusal ve uluslararası düzeyde geniş bir kitleye ulaşmayı hedeflemekte ve bağımlılıkla mücadelede etkili yöntemler sunmaktadır.

img_2495.jpg

STK’lara Yönelik Temel Bağımlılık Eğitimi

Bağımlılıkla mücadelede STK'ların kapasitesini artırmayı, bağımlı bireylerle etkili bir şekilde çalışabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlayan bir programdır. Eğitim, STK'ların bağımlılık konusundaki farkındalıklarını artırarak, bu alanda daha etkin, bilinçli ve sürdürülebilir bir şekilde rol üstlenmelerini sağlamayı hedefler. Katılımcılar, bağımlı bireylerle doğru iletişim kurma, kriz anlarını yönetme, ihtiyaç duyulan desteği sağlama ve rehabilitasyon süreçlerinde bireyleri yönlendirme gibi temel müdahale tekniklerini öğrenirken, bağımlılık alanında stratejik projeler geliştirme ve bu projeleri yönetme becerilerini de edinmektedirler.

  • Temel Müdahale Teknikleri: Bağımlı bireylerle karşılaşıldığında empati temelli, profesyonel ve çözüm odaklı bir yaklaşım geliştirilmesi için rehberlik sunulmuş, bağımlı bireyin güvenini kazanarak etkili bir destek sunma yöntemleri öğretilmiştir.
  • Kriz Yönetimi: Madde kullanımıyla bağlantılı acil durumlarda doğru ve hızlı bir şekilde müdahale etme, kriz anlarında bireyin sağlığını ve güvenliğini ön planda tutarak uygun çözüm yollarını bulma teknikleri aktarılmıştır.
  • Yönlendirme ve Danışmanlık: Bağımlı bireylerin ihtiyaçlarına uygun rehabilitasyon merkezlerine, destek kuruluşlarına ya da profesyonel yardım hizmetlerine yönlendirilmesi için gerekli adımlar detaylandırılmış, bu süreçte bireylerin karşılaştığı engellerin aşılmasına yönelik stratejiler geliştirilmiştir.
  • Proje ve Bütçe Yönetimi: Bağımlılıkla mücadelede proje gereksinimleri, bütçe yönetimi gibi konularda workshop düzenlendi.

img_2451.jpg
Eğitim, bağımlılıkla mücadelede STK'ların aktif bir rol üstlenmesi için gerekli bilgi ve araçları sağlarken, bu kuruluşların bağımlılık alanında daha güçlü projeler geliştirebilmesi için proje yazma, uygulama ve yönetim süreçleri üzerinde de durmuştur. Katılımcılara, bağımlılık ile mücadeleye yönelik projelerde;

  • Hedef belirleme,
  • Paydaş analizi yapma,
  • Kaynak yönetimi,
  • Etkili iletişim ve iş birliği geliştirme gibi konularda eğitim verilmiştir.

img_3059.jpg

Bu kapsamda, STK'ların yalnızca bağımlı bireylere destek sunması değil, aynı zamanda toplum genelinde bağımlılıkla mücadele konusunda farkındalık oluşturacak ve uzun vadeli çözümler sunacak girişimlerde bulunması teşvik edilmiştir. Eğitim, STK temsilcilerinin bağımlılık konusunda uzmanlaşmasını sağlayarak, toplum içinde daha etkili bir mücadele ağı kurmalarına olanak tanımaktadır.

Öğrencilere Yönelik Temel Bağımlılık Eğitimi

Bu program, psikoloji, sosyal hizmet ve sosyoloji gibi alanlarda öğrenim gören öğrencilerin bağımlılıkla mücadele alanında temel farkındalık, mesleki bilgi ve uygulama becerileri kazanmalarını hedefleyen kapsamlı bir eğitim olarak tasarlanmıştır. Eğitim sürecinde, bağımlı bireylerle etkili, empati odaklı ve güvene dayalı bir iletişim kurmanın önemi vurgulanmış, bu iletişim becerileri hem teorik bilgilerle hem de vaka temelli uygulamalarla desteklenmiştir. Katılımcılara, bağımlılıkla mücadelede ilk müdahaleden rehabilitasyon ve topluma yeniden kazandırılma süreçlerine kadar uzanan aşamalar detaylı bir şekilde aktarılmış ve bu süreçlerdeki rol ve sorumluluklarına dair kapsamlı bir rehberlik sunulmuştur.

Öğrencilerin bağımlılıkla karşılaşıldığında profesyonel bir yol haritası oluşturma ve bireyleri doğru destek mekanizmalarına yönlendirme konularında yetkinlik kazanmaları sağlanmıştır. Bununla birlikte, eğitim süreci boyunca bağımlılıkla mücadeleye dair multidisipliner bir yaklaşımın önemi vurgulanarak, farklı disiplinlerden bireylerin iş birliği içinde nasıl etkin çözümler geliştirebileceği ele alınmıştır. Program, yalnızca teorik bilgi kazandırmakla kalmayıp, öğrencilerin bağımlılık alanında saha deneyimine yönelik hazırlık yapmalarına, kriz yönetimi ve destek süreçlerine dair profesyonel bir bakış açısı geliştirmelerine olanak tanımıştır. Bu eğitim, öğrencilerin mesleki yeterliliklerini artırarak bağımlılıkla mücadelede topluma katkı sunabilecek bilinçli ve etkili bireyler olarak yetişmelerine önemli bir zemin hazırlamıştır.

Uluslararası Temel Bağımlılık Eğitimi

Bu proje, bağımlılıkla mücadele alanında uluslararası iş birliğini güçlendirmeyi ve bu alanda çalışan profesyoneller, öğrenciler ile sivil toplum kuruluşu (STK) temsilcilerini bir araya getirerek bilgi ve deneyim paylaşımını artırmayı hedeflemektedir. Eğitim programı, bağımlılıkla ilgili uluslararası politikalar, rehabilitasyon süreçleri ve mücadele yöntemlerini kapsayacak şekilde tasarlanmış; seminerler, çalıştaylar ve kurum ziyaretleri gibi faaliyetlerle katılımcılara geniş bir perspektif kazandırmayı amaçlamaktadır.

Proje, yurt dışındaki üniversitelerden ve Türkiye’den öğrencilerin bağımlılık alanında kültürel farklılıkları yerinde gözlemleyerek mesleki tecrübelerini zenginleştirmelerine olanak tanımaktadır. Katılımcıların, iki farklı ülkede bağımlılık alanında faaliyet gösteren STK’larla görüşerek bu kuruluşların çalışma prensiplerini incelemesi, ortak ve farklı yönleri değerlendirmesi, sorunlara yaklaşımlarını kıyaslaması ve çözüm önerileri geliştirmesi planlanmaktadır. Bu karşılıklı bilgi alışverişi, bağımlılıkla mücadelede etkin bir iş birliği oluşturulmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Projenin ilk aşamasının yakında Makedonya’da Uluslararası Balkan Üniversitesi ortaklığıyla gerçekleştirilecek, burada bağımlılıkla mücadelede kültürel farkların incelenmesi ve elde edilecek bulguların raporlanması planlanmaktadır. Türkiye’ye uyarlanabilecek iyi uygulama örneklerinin belirlenmesi ve böylelikle bağımlılıkla mücadele stratejilerine ışık tutacak yeni yaklaşımlar geliştirilmesi hedeflenmektedir. Programın çıktıları, bağımlılıkla mücadelede ulusal ve uluslararası ölçekte farkındalık yaratmak ve daha etkili politikalar geliştirmek adına önemli bir rehber niteliği taşıyacaktır.